Waslijsten vol informatie
Regels, regels, regels. Bij iedere ingang van elke winkel en elk kantoor. Een wit papier naast een tafeltje met desinfecterende handgel. Want of je nu wil of niet, van de overheid moet je als bedrijf je bezoekers informeren over de getroffen corona maatregelen. Daarnaast moet je de bezoeker of werknemer vertellen hoe die zich dient te gedragen in deze ‘gekke tijden’ (zó cliché).
De bezoeker wil naar zijn doel: nieuwe schoenen kopen of eindelijk terug naar zijn inmiddels verstofte werkplek.
Maar laten we eerlijk zijn, welke bezoeker leest nou zo’n waslijst aan regels? Niemand. Bezoekers hebben wel wat beters te doen. Ze komen toch niet voor niks. De bezoeker wil naar zijn doel: nieuwe schoenen kopen of eindelijk terug naar zijn inmiddels verstofte werkplek.
Maar hoe zorg je dan toch dat je wél opvalt? Dat je wél de aandacht kunt krijgen voor de belangrijkste punten? En dat het er wél sexy uitziet?
Zo krijg je de aandacht
Het is allemaal niet zo moeilijk. Onze eigen Ben maakte bijvoorbeeld gratis coronaposters die er wél mooi uitzien. In meerdere stijlen en aan te passen aan iedere huisstijl. Met iconen. Want iconen helpen bij het structureren van informatie. En dat brengt rust voor de lezer.
Wil je nog een stapje verder gaan? Voor het nóg beter sturen van de bezoeker kun je bijvoorbeeld een videozuil neerzetten. Direct bij je ingang of in een wachtrij. Die vertelt stapsgewijs en in jouw huisstijl wat er van de bezoeker verwacht wordt. Zo verdeel je de aandacht en het ziet er ook nog eens lekker professioneel uit. Voor een prikkie, want je kunt hem huren.
Is jouw bedrijf al helemaal aangepast aan het nieuwe normaal? Ja? Lekker bezig. Nee? Laat ons gewoon eens met je meedenken. Gratis en vrijblijvend; want zo helpen we elkaar de crisis door (weer zo’n cliché…).
Heb jij nog een creatief idee? Laat het ons weten!